Ole Peter Rostads minneturnering

Av: Admin  |  Publisert: 19. september 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Søndag 10. september ble Ole Peter Rostads minneturnering arrangert i perfekt golfvær med 108 deltagere.

Ole Peter Rostads minneturnering

Hagas eldste og mest prestisjetunge turnering, Ole Peter Rostads minneturnering, innstiftet av Ole Peter Rostad i 2003, ble arrangert søndag 10. september. Hele 108 golfglade medlemmer, fordelt på 54 lag stilte til start i perfekt golfvær på en flott bane, på jakt etter napp i den flotte vandrepokalen.

Spilleform var bestball hvor den beste Stableford-scoren gjaldt for laget. Dette kan være krevende dersom spillepartnerne ikke utfyller hverandre, og vi så mange variasjoner på dette underveis. Som enkelte oppsummerte etter runden, skal man helst både være gode venner og/eller ha et trygt par-forhold før man begir seg ut på dette;o)

Diverse hullkonkurranser fordelt på følgende hull: Blå 2/nærmest flagget: Jan Thomas Skeie, Blå 4/nærmest på 2 slag: Tom Hestø, Gul 4/nærmest flagget: Petter Franck, Gul 5/lengste drive for herrer: Jacob Gausel og til slutt Gul 8/lengste drive for damer: Susan Brown.

Selve turneringen ble til slutt ikke så spennende, da et lag fikk usedvanlig mange flere Stableford-poeng enn resten av lagene. Jacob og Teo Gausel endte til slutt på 61 poeng. På andreplass kom Petter Franck og Fredrik Lindberg med 51 poeng. Deretter fulgte Lars Falck-Pedersen og Espen Moe med 49 poeng. Utrolig høye poengsummer i år altså!

Eldstedatter i Rostad-familien, Sassa Rostad Braathen takket alle for at de var med å hedre Ole Peter på en så fin dag!
Haga Golfklubb takker familen Rostad for at de er med på å gjøre denne turneringen til et av klubbens høydepunkt.

Takk til turneringskomiteen for en meget vellykket turnering.