NM sølv til Martine Sveum

Av: Andreas Thorp  |  Publisert: 29. mai 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Martine Sveum tok sølvmedaljen i klassen U-15 under helgens Junior NM Match på Stjørdal GK. Mille T. Carlsen, Benjamin Killingstad og William Sundborn deltok også fra Haga.

Junior NM Match ble i helgen spilt på Stjørdal GK i Trondheim. Været i Trondheim minnet mer om høst enn tidlig sommer. Fra Haga stilte Benjamin Killingstad og William Sundborn i Gutter U-19. Martine Sveum og Mille T. Carlsen stilte i Jenter U-15.

På dag 1 ble det spilt 36 hull innledende slagspill som la grunnlaget for matchspillet. Martine og Millie møttes i en ren Haga-duell allerede i kvartfinalen hvor Martine tilslutt vant knepent med 2 opp. Martine tok seg hele veien til finalen, men der ble dessverre Ella Ingenbretsen fra Stavanger for sterk. Mille leverte godt spill i neste match og endte på en flott 6.plass.

Benjamin og William leverte også et godt mesterskap. Benjamin ble tilslutt nummer 14 etter et knepent tap i første runde. WIlliam endte på en fin 19.plass med 2 seire i matchspillet.

Link til scorer: https://www.golfbox.no/app_livescoring/tour/default.asp?language=1044#/customer/18/schedule

Gratulerer så mye med flott innsats!