Avslutningsturneringen 24. september.

Av: Susan Brown  |  Publisert: 28. september 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Vellykket avslutning på klubbens turneringsprogram ble arrangert søndag 24. september.

Nok en gang var vi utrolig heldige med været - innimellom all nedbøren vi har hatt de siste månedene. Banen var selvsagt noe fuktig, men spilleflatene var bra og banemannskapet hadde gjort en flott innsats i helgen for å gi oss så gode spilleforhold som mulig.

Innledningsvis var 131 spillere påmeldt turneringen, så lagene ble trukket og startlisten ble publisert på torsdag ettermiddag med  hele 11 spillere på venteliste. I løpet av fredagen og lørdagen fikk vi dessverre uvanlig mange mer eller mindre (!) gode forklaringer for hvorfor man ønsket å melde seg av, som resulterte i at alle 11 på ventelisten faktisk fikk plass på et lag. Veldig hyggelig at alle kom med, men mindre bra for de berørte lagene, som i flere tilfeller mistet den beste spilleren. Og et stort irritert sukk går til de to påmeldte som rett og slett ikke møtte opp til start!

Så over til det som er mer hyggelig, og det er vinnerne. Nok en gang var det tett i toppen, hvor de to øverste lagene endte på -15, med samme spille-hcp, så avgjørelsen ble dermed avgjort på de siste 9. Turneringsformatet var Texas Scramble med 4-manns lag med så likt spillehandicap som mulig, og topp tre ble:

1. plass: Harald Kindt, Håkon Korsæth Bjørnsen, Nicolas Torgersen og Inger Hovind med -15.
2. plass: Eirik Gulbrandsen, Erik Aamodt Knudsen, Petter Oscar Rosenvinge Kolderup og Eva Marie Sandem med -15.
3. plass: Fredrik Juul Solberg, Kai Tage Nilssen, Liv Jenny Lindberg Salvesen, Marit Solem Paldan med - 12.

For flere resultater, se Golfbox.

Hullkonkurranser:
Blå5/Lengste drive/damer: Vibeke Sundene
Blå 5/Lengste drive/herrer: Eirik Gulbrandsen
Gul 2/Nærmest på 2 slag: Team Eirik, Erik, Petter og Eva
Gul 6/Nærmest flagget: Calle Åkerblom
Blå7/Nærmest flagget: Eva Marie Sandem

Vi hadde en rekke store og små trekkepremier; fra Haga drikkeflasker, kaffekopper, vinglass, golfballer, greenfeebilletter til ulike klubber, og til det gjeveste av alt; 3 gavesjekker á kr. 10.000,- fra Turkish Airlines. Konklusjonen er at det er lurt å være igjen til premieutdelingen.

Alt i alt en super dag på en flott bane med fornøyde Haga-medlemmer!
Tusen takk til banemannskapet og turneringskomiteen ved Eva og Grete.