Om klubben

Haga Golf ligger i hjertet av Bærum, et snaut kvarter fra Oslo sentrum. Anlegget er blant Norges største og mest komplette med 27 hull, gode treningsområder og et moderne klubbhus. I klubbhuset finner du både Proshop og restaurant som sørger for at du har alt du trenger til enhver tid. Banen ligger i et pent og lett terreng, og har korte gåavstander mellom greener og utslagssteder. Bærumsmarka skaper en helt spesiell ramme rundt golfanlegget. Vegg i vegg finner du også ToppGolf med en moderne driving range og simulatorsenter.

Inkluderende miljø for alle spillere

Haga Golfklubb har ca. 2000 medlemmer, hvorav mange bidrar gjennom frivillig arbeid i komiteer, styrer eller annet. På Haga jobber vi for et inkluderende og hyggelig miljø for både medlemmer og ansatte. Klubben vår består av mange engasjerte medlemmer, som  sammen skaper et godt miljø med stor aktivitet i form av spill, turneringer og treninger.

God banekapasitet for medlemmer, gjester og bedrifter

Med våre 27 hull sikrer vi meget god tilgjengelighet både for våre medlemmer, gjestespillere og partnere. Våre medlemmer har tilgang til en 18-hulls hovedbane og eksklusiv tilgang til en 9-hulls aksjonærsløyfe, samt spillerett på 9-hullsbanen på Nordhaug GK.

Gjestespillere er varmt velkommen enten alene, i grupper eller sammen med Haga-medlemmer.

Unikt tilbud for golfspillere i alle aldre

Vi har et spesielt stort og unikt miljø for kvinnegolf, alt fra profesjonelle spillere, unge talenter og ivrige treningsgrupper til godt voksne damer som møtes til spill, hygge, turer og sosiale aktiviteter. Vi har også en stor seniorgruppe og en stor juniorgruppe med barn og ungdom i trening.

Fasiliteter på Haga

Haga Golf har et flott treningsanlegg med flere treningsområder rundt klubbhuset og på Fjogstad-området, samt tilgang til en topp moderne driving range på ToppGolf. Vi har et bredt kurstilbud for alle medlemmer, bedrifter og gjester med 5 kvalifiserte PGA-proer. Du kan få god hjelp med spillet ditt, enten ved en-til-en instruksjon eller på medlemstrening.

I vårt stilfulle klubbhus har vi en flott restaurant med en hyggelig terrasse hvor du kan nyte en matbit før og etter spill. Vi tilbyr også selskaps- og møteroms fasiliteter for inntil 90 gjester.

Utmerket banekvalitet

Haga begynte i 2014 en omfattende oppgradering av banen i samarbeid med banearkitekt Johan Benestam. Oppgraderingen var ferdig i 2017, og forholdene ligger nå til rette for en god bane i årene fremover.

SAS Ladies Masters 2008

Haga Golf arrangerte i 2008 SAS Ladies Masters på Ladies European Tour. Franske Gwladys Nocera vant turneringen på 203 slag (-13).